sobota 5. mája 2012

DŽÚS - MRKVA A POMARANČ



SUROVINY :

1 kg mrkvy
2 ks pomaranče
80 dkg  kryštálového cukru
50 g kyseliny citrónovej
2 lit vody

Ja som robila z dvojitej dávky , nech Vás nepomýlia 4 pomaranče :-)

POSTUP :

Mrkvu si očistíme.


Pomaranče ošúpeme .


Všetko nakrájame na jemno .


Dáme do hrnca a zalejeme vodou .


Pridáme cukor , kyselinu citrónovú a varíme pokiaľ mrkva nezmäkne .


Keď je mrkva mäkká odstavíme od sporáka a necháme vychladnúť. Potom rozmixujeme ponorným mixérom.



Ostane nám hustá kaša krorú dáme do pohárikov a sterilizujeme 10 minút .


Keď chceme použiť , pohár vlejeme do džbánu zalejeme prevarenou .


Necháme vychladnúť a vyžmýkame jeden citrón. Skvelí na osvieženie v horúcich letných dňoch .
Na zdravie !



4 komentáre:

  1. domáci džúsik je veru najlepší a krásne fotky a velmi pekný blog, páči sa mi tu :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vďaka , len už mám menej času . Ešte potrvá pokiaľ sem všetko dám čo mám nachystané .

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Fúúúha, toto oceňujem - perfektný recept! Predovšetkým kvôli tej sterilizácii, ktorá umožní pripraviť do zásoby a ľahko pripraviť domáci džús. Vieš, myslela som si, že to je podobný recept ako používam aj ja len s odlišnosťami v množstve mrkvy a tak ... Ale nie je, môj džús sa musí vopchať do chladničky hotový a čím skôr skonzumovať... tak na detské oslavy alebo sviatky... Ale tento tvoj fígeľ je super. Vďaka ti :-)

    OdpovedaťOdstrániť