utorok 10. júla 2012

ZAPEČENÉ ÚDENÉ BRAVČOVÉ KOLENO




SUROVINY :

1 koleno údené (1 -1,5 kg )
2 dl olej rastlinný
2 dl pivo akékoľvek
5 čajových lyžičiek medu
paprika sladká mletá
čierne korenie mleté
cesnak pretlačený 4 strúčiky


POSTUP :

Umyté koleno zabalíme do alobalu napevno.


A šup do hrnca s vodou. Varíme tak 2 hodinky.




Pripravíme si marinádu.


Olej, pivo, med, cesnak pretlačený a koreniny zmiešaj spolu.


Uvarené koleno dáme na pekáč a polejeme voňavou marinádou.



Pečieme na 170 C asi tak hodinu .


Necháme vychladnúť a môžeme krájať . Dobrú chuť !







37 komentárov:

  1. tak to bude niečo pre mojich chlapov, úžasne to vyzerá!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Yvka aj úžasne chutí ešte že mi s toho pivka ostalo čo som používala do marinády :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jarka vyskúšala som Váš recept, vrelo odporúčam každému, chutí výborne. Moja rodina si to nevedela vynachváliť. Sme Vašimi fanúšikmi, obdivujeme Vašu šikovnosť a ďakujeme za recepty, postupne ich všetky vyskúšame. Vy nás nikdy nesklamete, blog je fantastický. Tak pekne máte spracované podľa druhov jedál, že každý si nájde čo hľadá.
    Ako dezert som pripravila šišky, sú mňamózne a ten sneh, nemá chybu. Ďakujem pekne a prajem veľa zdravia, krásne letné zážitky, aby ste nám i v ďalšom pripravili milé pekvapenia, aby sme mohli dlho, dlho sa od Vás učiť a inšpirovať sa. Krásne leto. Ľubica

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vrelá vďaka som veľmi rada že Vám aj rodinke chutilo a ešte radšej keď sa dozviem že recepty s môjho blogu sa udomácnili a varia sa už aj v inej kuchyni :-) dúfam že nesklamem a aj naďalej budem recepty posúvať a budú chutiť :-) ešte raz vďaka .

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Milá Akeber, to je jeden z najlepších Vašich receptov, ktorý sa udomácnil v našej kuchyni. Nikdy predtým sme koleno nekupovali ale už fotka ma lákala a vôňa pečeného kolena sa šírila aj cez internet a ja som dlho slintala pred počítačom. Tak sa koleno kúpilo a upieklo sa. Bolo to prudko jedné a fantastické. Ďakujem, vždy si objavím nový recept. Už sa mi veľa Vašich receptov osvedčilo v mojej kuchyni a ďalšie čakajú na vyskúšanie. Ďakujem. Marylan

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marylan dúfam že ich bude časom viac a viac čo vám ulahodia na jazyku a ďakujem :-) potešila si ma :-))

      Odstrániť
  6. Také fantastické mäso som ešte nejedla. Recept je úžasný, mäso mäkkučké a chutné. Ďakujem za krásne recepty, niektoré jedlá varím aj dvakrát do týždňa, tak sa u nás ujali a mňamoty tiež sú pravidelne na jedálničku. Blažena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Blaženka vďaka :-) som rada že sa Vám páčia recepty a chutia :-))

      Odstrániť
  7. fantastické , určite vyskúšam :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. akurat mam koleno s marinadou v rure, mojmu muzovi sa uz zbiehaju slinky... Vyzera to uzasne a ta vona, co sa siri po byte... Mnam

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Pozor ! večer ťažko stráviteľné, aby Vám nezaťažilo :-)) viem že sa nedá odolať :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. tak sme to dnes upiekli vyzeráme ako cigánske deti po sociálkách

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-D no konečne! aspoň jeden recept si vyskúšal.... Chutilo? asi áno, dúfam že nezostaneš len pri tomto recepte :-)

      Odstrániť
  11. Odpovede
    1. Nie soliť netreba. Každé udenné sa konzervuje nie lem údením ale aj soľou.

      Odstrániť
  12. idem prave skusit koleno s medom a pivom neviem sa dočkat

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, no počkaj keď sa začne šíriť vôňa po byte tá nedočkavosť sa ešte vystupňuje :-) verím že bude chutiť ...... daj vedieť :-)

      Odstrániť
  13. Môj manžel s boľavými kolenami s pivom v ruke hromží že som mu odliala 2dcl piva do pečenia, ale už sa mu zbiehajú slinky na pečené koleno ktoré je už v trúbe. A ta vôňa hmmm vonia ako ja:)))))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D :D :D TO SOM RADA ,,,,, ja viem vôňa je neodolateľná až mučivá, môj zas že kedy to už bude ? pOzor na ro aby ste neskončili ako druhý chod :D

      Odstrániť
  14. Koleno je akurát vo vode. Rozhodol som sa pre recept, lebo nielen na obázku vypadá super, ale aj ľudia to na blogu potvrdzujú. Verím, že sa celý recept podarí, nie je zrejme čo pokaziť. Ďakujem.
    Jozef S.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som veľmi rada že recept zaujal, pevne verím že bude chutiť :-) tie fotky nie sú najkvalitnejšie ale uvidíte alebo ucítite onedlho tú fantastickú vôňu....určite to nebude posledný krát čo varíte kolienko :-)

      Odstrániť
  15. A aká príloha ide k tomu?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fučka& šľahané zemiaky alebo chrenová, kôprová omáčka....chren s chlebom, podľa chuti :-D

      Odstrániť
  16. koleno bolo super.koža dokonalá,maso štavnaté.naozaj velmi chutné,odporúčam.

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Waaaau, tak ja som vcera v mrazaku nasla este tri udene kolena od svokry. Nikdy som to este nerobila a tak som si nasla receptik...ten vas....ja to nejem, ale chlapi sa veru oblizovali az za usami!!! Vraj take dobre este nejedli :) takze dakujem za receptik, musim popozerat aj dalsie vase mnamky :D

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Chcem sa spytat musi sa predvarat kolienko?

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Koleno sa pečie odkryté alebo zakryté, ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť