nedeľa 30. decembra 2012

ŠKVARKOVÉ PAGÁČE




SUROVINY :

1 kg hladkej múky špeciál
2 dl oleja
3 pol. lyž. soli
2 žĺtka
10 g droždie sušené
0,5 lit. vlažné mlieko
25 dkg pomleté škvarky
4 ks uvarené očistené zemiaky
1 ks vajce na potieranie pagáčov
Masť na potretie plechu alebo papier na pečenie.

POSTUP :

Preosiatu múku zamiešame s droždím. Pridáme soľ, olej, žĺtky a vlažné mlieko. Vymiesime cesto.




Dáme kysnúť na teplé miesto. Tak 3/4 hodinu .


Vykysnuté vyvaľkáme na pomúčenej podložke na hrúbku asi tak na 1-1,5 cm. Zmäknuté škvarky natrieme na cesto. Na to postrúhame uvarené zemiaky.





Cesto poskladáme do bochníka a necháme pokysnúť aspoň 40 min zakrité utierkou. Znovu rozvaľkáme a zložíme do bochníka a ponecháme kysnúť pol hodiny.




Zas rozvaľkáme asi tak na 1 až 1,5 cm a vykrajujeme pagáče .



Poukladáme na vymastený plech . Potrieme rozšľahaným vajíčkom , posolíme a dáme piecť do vopred vyhriatej rúry na 180 C.



Dobrú chuť !



Želám Vám v Novom roku , dobrých ľudí vždy po boku .

 Zdravia , lásky plný dom a spokojný život v ňom.



35 komentárov:

  1. Dobrota, ktorej sa nikdy neprejem a na zajtra ako stvorené - k vínku :-)
    Šťastný príchod nového toku 2013 !
    J.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka vďaka :-) aj pre teba krásneho Silvestra ...

      Odstrániť
  2. Máš je opravdu nádherné, děkuji za inspiraci, krásného Silvestra i Tobě...:))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pagáče dělává kamarádka. Jsou výborný.
    Do nového roku přeji vše nej, nej. Zdraví a dobrou náladu.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Odpovede
    1. Alenka u nás nesmú chýbať na Silvestra , je to dosť zdĺhavá práca ale stojí za to . Ďakujem , aj tebe do nového roku všetko dobré prajem :-) .

      Odstrániť
  5. Buon anno anche a te!
    Mi piacciono molto questi panini, brava :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Grazie e Buon Anno anche a te :-) Daniela.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Všetky Tvoje recepty sú úžasné. Ďakujem za návštevu a prianie na mojom blogu. Ja Ti prajem ešte viac inšpiratívnych a skvelých receptov v tom novom rôčku a nielen to, veľa zdravíčka a splnenie Tvojich najtajnejších snov.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Jarka, pagáčiky sú krásne, ako maľované :-) A v Novom roku všetko naj, hlavne veľa zdravia, šťastia, lásky, radosti a úspechov Vám všetkým! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ywka ďakujem Ti veľmi pekne , nápodobne všetko len to nanajlepšie v Novom roku :-) .

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Jarka, nádherné pagáčiky... už len vymyslieť spôsob, ako by sa dali vybrať z monitoru...:) Určite recept vyskúšam a verím, že sa mi už teraz podaria, lebo nemám dobré skúsenosti s pečením pagáčikov. Neviem kde robím chybu, ale nie som s nimi nikdy spokojná.
    Jarka, nech aj tento rok sú tvoje recepty také prekrásne ako boli doteraz, všetko dobré.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Tyhle jsem vždycky chtěla zkusit! Hned bych si dala :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :-) , skús uvidíš že stoja za to :-) aj keď je to dosť pracné....

      Odstrániť
  12. Pagáčky mám moc ráda, díky za super recept!!

    OdpovedaťOdstrániť
  13. vcera som piekla tieto fantasticke pagaciky.uz som piekla podla viacerych receptov ale tento je vynimocny ,nie je narocny,pagaciky su jemne a makucke.dakujem dagmar

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dagmar som veľmi rada že chutili a bola si spokojná , verí že neostane len pri pagáčikoch a vyskúšaš aj iné recepty :-) .....verím že nesklamú ĎAKUJEM !

      Odstrániť
  14. Jarka, sú nádherné, nádherné, idem si tento tvoj blog dať do záložiek až ich mám po ruke, určite vyskúšam, krásny fotopostup

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tánička ďakujem veľmi pekne , som rada že sa ti páči môj blog a ešte radšej že s neho aj recepty vyskúšaš :-).

      Odstrániť
  15. Tých škvarkov osobne rám dám viac než len 25 deka, ale zasa koľko ľudí toľko chutí :D Inak zaujímavé sú aj tieto pagáče http://pvl.sk/novy-pagac-z-lidlu/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pavel myslela som že nájdem tvoj recept :-(.....ja nezvyknem kupovať pagáče ani záviny a koláče radšej upečiem. Nemyslím to v zlom ! Ja už akosi Hyper a iným marketom neverím . Samozrejme o tej dávke oškvarkov do pagáčov je to u každého iné, mne vyhovuje takéto množstvo. Ďakujem za návštevu aj za komentár pá.

      Odstrániť
  16. Môže mi niekto z vás poradiť, koľko mám piecť na 180 stupňov túto mňamku?Mám elektrickú rúru.Ďakujem. Táňa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrý deň Táňa, treba piecť tak 25 až 30 min, po 20 min. už môžete pootvoriť rúru a presvedčiť sa či sú už upečené.

      Odstrániť
  17. http://www.bajecnerecepty.sk/recipe/zofinkine-pagace/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem anonym, aspoň vidím že moje foto sa páči :-)....je vrcholom drzosti skopírovať fotografie z iných blogov & stránok a uvádzať ich za svoje. Autor receptu na stránke http://www.bajecnerecepty.sk/recipe/zofinkine-pagace/#comment-413 zrejme nepozná 618/2003 Z.z.
      ZÁKON
      o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Pridávam aj recepty na iné stránky http://varecha.pravda.sk/recepty/skvarkove-pagace-fotorecept/20498-recept.html aby to bolo dôveryhodnejšie. Zo začiatku ako som zakladala tento blok som fotila mojím mobilom. Dnes už mám fotoaparát, postupne fotky zamieňam.....samozrejme za svoje novo nafotené.Dúfam že autor receptu na stránke báječné recepty ukradnutú moju fotografiu zmaže :-(.

      Odstrániť
  18. Jednoducho krása...A ten komu chutia pagace z Lidlu nech si da kolko znese, ja ich nemusim, lebo to nie su pagače. Len sa tak tvaria že sú. Pagače chutia inak, a tie vaše to musi byt nebičko v papulke...Vdaka za ten recept.

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Tak jsem dnes poprvé upekla pagáče rodině na Silvestra a je to mňamka. Měkoučké, krásná barva a hlavně ty škvarky tam jsou cítit. Díky za Váš recept, který jsem si vybrala už před dvěma měsíci. Vyplatilo se.

    OdpovedaťOdstrániť